چند راهکار طبیعی برای تقویت و رشد موها

 

 

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند. ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید، تغییری در برنامه خواب یا تغذیه‌تان ایجاد شده باشد، ممکن است رژیم گرفته باشید، در بدنتان چیزی کم و کسر شده باشد، در عملکرد هورمون هایتان اختلالی ایجاد شده باشد و یا حتی فقط سنتان بالا رفته باشد. عوامل زیادی می‌تواند موجب ضعیف، شکننده و کم‌پشت شدن موهایمان شود که هر کدام درمان‌های مختص خود را دارد اما در این مقاله ما شما را با برخی از مواد غذایی که برای رشد موهایتان مفید است وبرخی از برترین و مجرب ترین نسخه‌های داروهای گیاهی برای تقویت مو آشنا می‌کنیم.

 

از جمله خوراکی‌های مفید برای تقویت و رشد موها:

۱٫انجیر: با خوردن روزانه انجیر موهایتان را تقویت کنید.

۲٫عدس: خوردن عدس نیز برای تقویت ریشه و ساقه مو مفید است.

 

 

۳٫تخمه کدو: تخمه کدوی بو نداده بخورید. تخمه کدو که سرشار از انواع ویتامین‌ها، مخصوصا ویتامین B است در تقویت و رشد مو کارایی زیادی دارد.

۴٫شیر سویا: شیر سویا را حتما در برنامه غذایی‌تان قرار دهید که باعث کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت موهایتان می‌شود.

۵٫کنجد: خوردن کنجد نیز برای تقویت و رشد مو بسیار مفید است.

۶.جوانه: خوردن جوانه‌ها برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو کارساز است.

۷٫عرق مورد: خوردن عرق مورد نیز برای تقویت و رشد مو توصیه می‌شود.

۸٫شنبلیله: یکی دیگر از گیاهانی که به تقویت موهایمان کمک می‌کند شنبلیله است. همچنین مالیدن  روغن شنبلیله به سر برای رفع شوره سر و تقویت موها کابرد دارد.

۹٫رزماری: جوشانده رزماری را گاهی به جای چای مصرف کنید. می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در تقویت موهایتان داشته باشد. همچنین روغن رزماری برای رفع خشکی و تقویت پیاز مو کابرد دارد.

۱۰ غن قسط: غن قسط را برای تقویت مو می‌توان هم به صورت مالیدنی و هم خوراکی استفاده کرد. مقدار خوراک مجاز غن قسط در هر بار مصرف ۲۸ گرم است.

و حالا نسخه‌هایی طبیعی برای تقویت موها:

۱٫تنطور مریم گلی برای تقویت مو بسیار مجرب است و برای تهیه‌اش باید برگ‌های مریم گلی را به مدت ۲ هفته در الکل بخیسانید. الکل باید ۵ برابر وزن برگ‌ها باشد. بعد مایعی که به دست می‌آید را به نسبت مساوی با مشروب الکلی مخلوط کنید و موقع حمام کردن این محلول را روی پوست سرتان خوب مالش دهید

۲٫سدر برگ درخت کنار است که برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. برای استفاده از خواص تقویتی سدر برای مو و اعصاب باید در حمام موی سرتان را با سدر بشویید و یا سدر را روی پوست سرتان ضماد کنید.

۳٫ضماد دیگری که در جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو کابرد فراوان دارد ضماد کوبیده پرسیاوشان با روغن لاذن، روغن مورد، روغن سوسن، زوفا و سرکه است.

همچنین ضماد گیاه دارویی مرّ با سرکه رقیق، صمغ لاذن و روغن مورد برای جلوگیری از ریزش مو، پرپشت شدن مو و برای رشد و تقویت مو مفید است.
۶٫یک نسخه بسیار نافع دیگر که برای جلوگیری از ریزش مو و رشد و تقویت موها پیشنهاد می‌شود این چنین است که باید برگ‌ها، سرشاخه‌ها و ریشه گزنه را کاملا خرد و ریز کنیم و بعد در آب ۸۰ درجه بریزیم و کاملا مخلوط که شد شیره آن را بگیریم. بعد این عصاره را با پمادی حاوی چربی مغز قلم گاو مخلوط می کنیم و به سر می مالیم تا آثار فوق العاده‌اش را ببینیم.

۷٫می‌توانید یک ژل ویتامینه خانگی هم تهیه کنید. برای این کار باید یک میوه آووکادوی رسیده را بردارید، ببریدش و ژل سفید رنگ وسط میوه را درون ظرفی بریزید. بعد ۲ قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کنید. مخلوط را به نرمی روی پوست سر، ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه‌ای روی سرتان بماند.

۸٫روغن جوجوبا را هم به عنوان مرطوب کننده، پروتئینه کننده، تقویت کننده و براق کننده مو استفاده می‌کنند.

۹٫یک نسخه دیگر این است که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهایتان جوشانده غلیظ باباآدم را به سرتان بمالید .

۱۰٫با اسطوخودوس یک نرم کننده طبیعی داشته باشید. گل‌های اسطوخودوس را دم کنید و وقتی به حمام می‌روید پس از شستشوی موها به جای نرم‌کننده از این دم کرده خنک شده روی موهایتان بریزید. میبینید که چقدر بهتر از نرم کننده‌های شیمیایی و به صورت کاملا طبیعی موهایی درخشان و نرم خواهید داشت.

همه اینها به کنار، شاید بهتر باشد کمی هم کار و بارتان را طبیعی‌تر کنید. تغذیه‌تان، خوابتان و وضعیت روحی‌تان می‌تواند بر زیبایی‌تان تاثیرات چشمگیری بگذارد. پس مراقب خودتان باشید.