فواید پیاز برای رشد و تقویت مو

درمان رشد موهای شما در خانه تان است. پیاز به خوبی می تواند به شما کمک کند تا رشد موهایتان سریع تر و بیشتر شود. شاید به نظرتان خوشایند نیاید از این محصول که بوی زننده ای دارد استفاده کنید اما پس از آنکه متوجه خواص آن شدید نظرتان عوض خواهد شد.

 

اگر متوجه شدید رویش موهایتان کم شده و وقتی فرق باز می‌کنید خط رویش موهایتان طوریست که قسمت زیادی از سرتان مشخص می‌شود باید هر چه سریع تر به فکر درمان باشید چرا که هر چه سریعتر اقدام کنید نتیجه سریعتری نیز می‌گیرید.

 

چگونه پیاز می تواند به رشد مو کمک کند؟

 

اگر هنوز مردد هستید که آیا پیاز می تواند واقعا به رشد مو کمک کند یا خیر، جواب بله است چرا که پیاز سرشار از سولفور است. سولفور ماده ایست که برای مو در بدن مورد نیاز است. علاوه بر آن، این ماده باعث می شود جریان خون بهتر و روان تر صورت بگیرد که همین مساله کمک می‌کند تا فولیکل های مو به میزان کافی مواد مغذی دریافت کرده و بهتر رشد کنند. علاوه بر اینها، پیاز خواص ضدعفونی کننده نیز دارد. این خاصیت این محصول آلودگی هایی که ممکن است روی پوست سرمان باشند، که یکی از دلایل ریزش موهایمان هستند را از بین ببرند. همچنین وجود نوعی آنزیم به نام کاتالایز نیز در پیاز برای مو مفید است. از بین بردن بوی بد سیر و پیاز از دهان این آنزیم همانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و باعث می شود سفیدی های زودرس موهایتان کم شود. برای اینکه بهتر از این خواص پیاز بهره مند شوید باید از آب آن برای موهایتان استفاده کنید.

 

راحت ترین روش برای بهره بردن از خواص پیاز، این است که پیاز ها را تکه تکه کرده و داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کن به خوبی می تواند پیاز را تا جای ممکن خرد کرده و آب آن را جدا کند. ماده بدست آمده را با آب بجوشانید یا به طور مستقیم فقط از این ماده روی موهایتان بریزید و سپس سر را ماساژ دهید

 

شامپو پیاز
آب پیاز را بگیرید و با چهار حبه سیر له شده مخلوط کنید و آن را با دو لیوان آب و یک قاشق پودر دارچین مخلوط کنید وبه مدت یک ربع بجوشانید و چند روز بگذارید بماند بعد آن راصاف کرده و در ظرف شامپو ریخته یعنی با شامپویتان مخلوط کرده وهر بار که به حمام می روید سرتان را با آن بشویید.

 

خواص پیاز
پیاز دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد که دارای ویتامین های c،منیزیم ،کلسیم ،فسفر ،گوگرد،سدیم،پتاسیم،ومقدار کمی اسید فولیک وآهن می باشدو مس وروی نیز در آن وجود دارد .

به علت وجود کلسیم در پیاز این ماده از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

با مصرف پیاز می توانید قند خون و کلسترول را پایین بیاورید .

پیاز به گردش خون در بدن کمک می کندو درفعالیت قلب کمک کننده است.

از سکته جلو گیری کرده و اضطراب ونگرانی را کاهش می دهد.

پیاز یک ضد سرطان می باشد که از سرطان ریه جلوگیری می کند.

این گیاه برای پوست بسیار مفید می باشد با خوردن آن رنگ چهره باز می شود وپوست زیبا وجذاب به نظر می آید.

پیاز به علت داشتن گوگرد در رشد موها تأثیر بسزایی دارد .

اگر یک نصف پیاز را در روز میل نمایید 30 در صد از کلسترول بد خون تان کم می شود ودر عوض کلسترول خوب خون تان افزایش میابد.

این گیاه در جلوگیری از آب مروارید کمک کننده است وافراد مسن بهتر است بیشتر آن را مصرف کنند .ودر آخر این نکته را هم می گویم که برای رفع تندی و بوی پیاز آن را زیر آب یا درون ظرف آب قرار دهید وبعد پوست آن را بگیرید.

 

 

آب پیاز بهترین درمان برای رشد مجدد موها

2 یا 3 پیاز را پوست بکنید و آب بگیرید، سپس آن را به پوست سر بمالید؛ یا یک پارچه کتان را با آن خیس کنید و روی سرتان بگذارید. آب پیاز باید نیم ساعت روی سر بماند و برای این که راحت تر باشید، می‌توانید سر را با پلاستیک یا کلاه بپوشانید. سپس موها را با آب گرم آب بکشید و بعد با شامپویی که مواد شیمیایی ندارد، بشویید.  این کار را 3 بار در هفته انجام دهید؛ اثرش بعد از 2 ماه مشخص می‌شود.  البته مراقب بوی قوی پیاز باشید و به همین دلیل می‌توانید به سرتان عطر بزنید یا این کار را آخر شب انجام دهید.

 

آب پیاز چگونه روی مو تاثیر می‌گذارد

شاید این مانند یک راه غیر محتمل برای افزایش رشد مو بنظر برسد، اما بارها و بارها نشان داده آنقدر موثر است که بسیاری از مردم، در مورد قدرت آن قسم می‌خورند. مقدار فراوان گوگرد موجود در پیاز است که با کمک به افزایش گردش خون به پوست سر، این روش را اینقدر موثر می‌سازد. همچنین گوگرد، تولید کلاژن که برای تولید موی جدید ضروری است را نیز افزایش می‌دهد. موها در فولیکول‌ها تولید می‌شوند و هنگامیکه خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها راه بیابند، آنها مواد مغذی، و تحریکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند. 

 

در بعضی مواقع، پوست سر از طریق باکتری‌ها آلوده می‌شود. این مسئله ممکن است به سرعت به ریزش مو منجر شود، اما می‌تواند بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به شیوه‌ای بسیار مطمئن تر درمان شود. همان محتوای گوگردی که به افزایش گردش خون کمک می‌کند، دارای خواص ضد باکتریایی هم هستند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کند. جلوگیری از رشد بیشتر این عفونت‌ها به جلوگیری از هرگونه ریزش موی اضافی کمک خواهد کرد.

امتحان کردن هر یک از درمان‌های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش‌های زیر را که برایتان جذاب‌تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.

 

آبکشی موها با آب پیاز برای افزایش رشد مو
این روش واقعا ساده است، و فقط به ۵ پیاز قطعه قطعه شده که بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش، جوشانده شده نیاز دارد. اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. بوی آن ممکن است باقی بماند، اما باید در یک یا دو روز، پس از آنکه دوباره شسته شد، از بین برود.

 

آب پیاز و عرق نیشکر برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو
این دستور برای گذاشتن روی موهای شما تهیه شده است. یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد. بعد از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا می‌توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

 

آب پیاز و عسل بهترین درمان برای افزایش رشد مو
 

این متد آسان به دو روش عمل می‌کند. می‌توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا می‌توانید آن را روی پوست سرتان بمالید. هر دو روش موثرند، و هر دو نتایج قابل توجهی ارائه می‌دهند. یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. می‌توانید آن را سر بکشید یا بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع، نتایج مثبت آن را ببینید.