افزایش رشد موها با این روش ها

برای افزایش رشد موها لازم است تا با یکسری اصول و مراقبت‌های مخصوص در این زمینه آشنا شوید.

شاید در بین خانم‌ها، تنها تعداد کمی از آن‌ها از رشد موهای خود راضی باشند و بقیه‌ی آن‌ها برای اینکه موهایشان به اندازه‌ی داخواه برسد، باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. گاهی می‌توان با ایجاد چند تغییر کوچک در روال عادی و روزانه‌ی مراقبت از مو، رشد موها را افزایش داد. با استفاده از راهنمایی‌های این قسمت می‌توانید به سادگی رشد موهایتان را افزایش دهید.

 

 

ترمیم کردن مکرر موها
حتی اگر مطمین هستید موهایتان سالم است، هرچند وقت یکبار، آن را ترمیم کنید و مقدار کمی از بلندی مو را کوتاه کنید. یک متخصص مو توضیح می‌دهد که ترمیم کردن موها اگرچه با کوتاه شدن مو همراه است اما مطمین باشید که سرعت رشد موها افزایش پیدا خواهد کرد.

این کار باعث می‌شود تا موخوره‌های جزیی و شکستگی‌های مو از بین بروند و در نتیجه موها فرصت رشد بیشتری داشته باشند.

 

بی‌رنگ کردن مو (دکلره) را متوقف کنید!
اگرچه موهای پلاتینی و بسیار روشن طاهری شیک و زیبا دارند اما بی‌رنگ کردن موها باعث آسیب دیدن مو شده و با ایجاد موخوره (دوشاخه شدن انتهای مو) باعث کاهش رشد موها می‌شود. هرچه از مواد شیمایی کمتری استفاده شود، رشد موها بیشتر خواهد بود. آسیب زدن به موهایتان را متوقف کنید

 

روغن طبیعی موها را پخش کنید
هر زمان که احساس کردید موهایتان خشک شده و یا رطوبت خود را از دست داده است، با حرکت دست موهای خود را تکان دهید تا روغن طبیعی مو در همه جا پخش شود. راه دیگر این است که با استفاده از برس خود، موها را شانه کنید تا چربی‌های طبیعی مو به درستی پخش شوند. این کار باعث افزایش سلامت موها شده و تاثیر مستقیمی بر افزایش رشد موها خواهد داشت.

 

از پوست سر مراقبت کنید
اگر موها را مانند یک گیاه در نظر بگیریم، به این نتیجه میرسیم که مراقبت از ریشه و خاک گیاه در افزایش رشد گیاه نقش بسیار موثری دارد. بنابراین برای اینکه رشد موها افزایش پیدا کند و ظاهر زیباتری داشته باشند، لازم است تا از پوست سر به درستی مراقبت شود. 

برای اینکه بدانید موهایتان سالم است یا نه! یک تار موی خود را از ریشه‌ی مو جدا کنید. ضخامت تار مو باید از ابتدا تا انتهای آن یکسان باشد. اگر ضخامت مو در ساقه‌ی مو کمتر بود، باید از یک رژیم مناسب برای مراقبت از مو استفاده نمایید.

غذای مناسب بخورید
داشتن موهای بلند نه تنها به محصولات مراقبت از مو بستگی دارد بلکه به مواد غذایی مورد استفاده در طول روز نیز وابسته است. یک متخصص پوست و مو معتقد است که برای افزایش رشد موها، لازم است تا آن را از داخل تغذیه کنید.

مصرف پروتئین را افزاش دهید و با استفاده از گوشت، ماهی، لوبیا، آجیل و ... پروتئین مورد نیاز بدن برای رشد موها را تامین کنید. به هیچ عنوان پروتئین را از برنامه غذایی خود حذف نکنید، زیرا مهم‌ترین عامل ریزش مو در زنان، کمبود پروتئین در رژیم غذایی است.

 

اجتناب از ابزارهای حالت‌دهنده‌ی گرم
حالت دادن به موها را با استفاده از ابزارهای برقی که گرم می‌شوند را کنار بگذارید. در صورتی که حالت دادن به موها با این ابزارها ضروری باشد، سعی کنید از درجه‌ی پایین آن استفاده نمایید. در غیر این صورت، باعث آسیب‌دیدن موها شده و شکنندگی موها را افزایش می‌دهید.

 

عدم استفاده روزانه از شامپو
شست‌وشوی مو با شامپو، 3 تا 4 بار در هفته، نقش بسیار موثری در تولید چربی و روغن طبیعی موها دارد. این روغن‌های طبیعی مو، به نوبه‌ی خود باعث حفظ حالت هیدراته در موها می‌شوند و بسیاری از مشکلات مربوط به مو با همین چربی‌های طبیعی از ین خواهند رفت. اما اگر شامپو زدن به موها هر روز تکرار شود ممکن است تولید چربی در موها افزایش پیدا کند که باعث افزایش شوره‌ی مو و خارش پوست سر می‌شود.

 

اضافه کرن ویتامین به روند مراقبت‌های روزانه
اگر رژیم غذایی به اندازه‌ی کافی نمی‌تواند نیازهای تغذیه‌ای شما را برآروده کند، با اضافه کردن یک مکمل‌ می‌توانید دنیای جدیدی را تجربه کنید. با مشورت پزشک، یک مولتی ویتامین مفید و موثر برای پوست، مو و ناخن را در برنامه روزانه‌ی خود بگنجانید.

این مکمل‌ها حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C و B هستند که علاوه‌بر حفظ سلامت و افزایش رشد موها، نقش بسیار موثری در زیبایی پوست نیز دارند.

 

از دوش آب سرد استفاده کنید
آب داغ و بخار آب نه‌تنها برای پوست مضر است بلکه باعث می‌شود موها نیز خشک و خشن شوند. بعد از اینکه استحمام به پایان رسید، دمای آب را کاهش دهید و با استفاده از یک دوش آب سرد، موهای خود را بشویید. این کار باعث حفظ سلامت کوتیکول‌های مو و تقویت موها خواهد شد.

 

موهای خیس را شانه نکنید!
زمانی که موها خیس و مرطوب هستند، احتمال شکنندگی و آسیب‌دیدن بیشتری خواهند داشت، بنابراین موهای خیس را شانه نکنید.

یکی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می‌کند که شانه زدن به موها را از ساقه‌ی مو شروع کنید و به تدریج از پایین‌ترین قسمت مو به سمت قسمت‌هایی بالایی مو بروید و فقط قسمت بالایی و ریشه‌ی مو را شانه نکنید.

 

از بالش ابریشمی استفاده کنید
برای اینکه زیبایی موها در زمان خواب نیز حفظ شود، بالش خود را به نوع ابریشمی تغییر دهید. این بالش‌ها مانع از شکسته شدن و ایجاد موخوره در موها می‌شوند. شکنندگی کمتر موها نقش بسیار موثری در کاهش ریزش موها دارد.