رشد مو با 2ماسک خانگی

ماسک آووکادو برای رشد مو

 

روغن آووکادو، سرشار از پروتئین، آمینو اسید و ویتامین است که می‌تواند تقویت کننده خوبی برای مو باشد.

 

این ماده به رشد سریع مو کمک کرده و باعث می‌شود موهای سالم‌تر و قوی‌تر داشته باشید. علاوه بر این‌، ماده خوبی برای ماساژ دادن پوست سر می‌باشد که باعث می‌شود چربی طبیعی سر بازگشته و موهای شما رطوبت و چربی بیشتری داشته باشد. اگر می‌خواهید از آووکادو برای تقویت موهایتان استفاده کنید می‌توانید آن را با روغن‌های مختلفی ترکیب کرده و به سرتان بزنید. ما در این مطلب روش تهیه یک ماسک موی آووکادو را برای شما می‌گوییم که می‌تواند مانند یک نرم کننده طبیعی روی مو عمل کند.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی آووکادو 

 

 


½ آووکادو – ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون – ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

ابتدا با یک قاشق، پالپ‌های داخلی نیمی از آووکادو را داخل یک کاسه بریزید سپس با یک چنگال آن را هم بزنید تا حالتی کرمی به خود بگیرد. سپس روغن نارگیل و روغن زیتون را به آواکادو اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند. ترکیب بدست آمده را روی موها بمالید و سپس با یک برس دندانه دار یا شانه موها را طوری شانه بزنید که این ترکیب به طور متعادل به تمام قسمت های مو برسد. بهتر است بیشتر تمرکز را روی ساقه مو بگذارید. این ماسک را خیلی به فرق سرتان نزنید. این ماسک مو حالتی مایع دارد و وقتی آن را روی سر بزنید به مرور زمان پایین آمده و می‌ریزد. برای جلوگیری از اینکه این ماسک، روی زمین یا لباس بریزد، روی سر را با کلاه پلاستیکی یا کلاه مخصوص رنگ بپوشانید. این ماسک باید حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند تا به خوبی اثر کند. پس از آن مو را با شامپو بشویید و مراقبت‌های همیشگی را از آن انجام دهید.

 

آووکادو به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و باعث درخشندگی مو می گردد. همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، ویتامین های A، D، E و دیگر مواد مغذی می باشد که باعث تقویت رشد مو های شما و درخشندگی آن ها می گردد. آووکادو همچنین دارای ویژگی های نرم کننده موها می باشد.

 

ماسک آووکادو و بادام برای درمان موخوره

 

 

آووکادو هم یک نرم کننده‌ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید. حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

 

با ماسک سیر موهای خود را تقویت کنید

 

اگر دچار ریزش شدید موی سر هستید و دوست دارید مجدد موهایتان رشد کند به شما ماسک موی سیر را توصیه می‌کنیم.

 

 

ریزش مو مشکلی است که بسیاری از مردم دارند. این مشکل، برای مردان، اغلب با رشد سنی و داشتن استعداد ژنتیکی در طاسی مرتبط است. برای زنان، می­‌تواند، در مجموع، مسئله­‌ی دیگری باشد و ریشه کن کردن این مشکل مهم است. اگر ریزش موی شدید دارید با این ماسک موی سیر میتواند هم جلوی ریزش موی خود را بگیرید و هم به رشد سریع و مجدد موهای خود کمک کنید. سوزش سر در این ماسک طبیعی می‌باشد و سیر موجب به جریان افتادن سریع تر خون میشود . همچنین تحریک فولیکول‌های موی سر جهت رشد سریع تر.

 

تهیه ماسک سیر

 

ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند. 

سیر متوسط – هشت یا ۹ حبه

روغن زیتون – یک لیوان کوچک

سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

 

فواید ماسک سیر

 

 


از درمان‌های دیگر سیر استفاده کنید. می‌توانید از روغن خالص سیر برای درمان ریزش مو استفاده کنید. قبل از شستن سر با شامپو، روغن را روی پوست سر ماساژ دهید.

برای آن که پوست سر احساس بهتری داشته باشد، قبل از استفاده، روغن را کمی‌گرم کنید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا مو دوباره شروع به رشد کند و ریزش مو قطع شود. پس از آن که متوجه شدید درمان ریزش مویتان موثر بوده، آن را دو بار در ماه انجام دهید.

می‌توانید سیر طبیعی را به یک شامپوی ملایم اضافه کنید. دو یا سه حبه سیر را خرد کنید و آن‌ها را داخل یک شامپوی ملایم بیندازید. دو یا سه بار در هفته از این شامپو استفاده کنید.

 

با اینکه شواهد عملی مبنی بر این که خوردن سیر یا استفاده از مکمل‌های آن به رشد مو کمک می‌کنند، وجود ندارد اما مصرف خوراکی سیر به احتمال زیاد، بی تأثیر هم نخواهد بود. سیر را به بیشتر غذاهای خود اضافه کنید و یا از مکمل‌های سیر استفاده کنید.