کشف جدید برای پایان کچلی و طاسی!

 

دانشمندان راهی کشف کرده‌اند که در آن با استفاده از سلول‌های اولیه می‌توان فولیکول‌های مو را رشد داد و افراد طاس و بیمو را چه گرفتار کچلی موضعی باشند چه دچار طاسی کامل، بار دیگر مودار کرد.
 
 
 
 
 
کشف جدید برای پایان کچلی و طاسی!
 
محققان دانشگاه کالیفرنیا (USC) دریافته‌اند با استفاده از سلولهای اولیه می‌توان تکه‌های پوستی ساخت که به گونه‌ای بالقوه، قابلیت پیوند زدن روی سر افراد مبتلا به ریزش مو را فراهم می‌آورد.
تصور می‌شود که فقط در امریکا، ۵۰ میلیون مرد و ۳۰ میلیون زن مبتلا به ریزش موی موضعی یا طاسی کامل باشند؛ با این حال به نظر می‌رسد راهکار درمانی جدید و امیدوارکننده‌ای یافت شده که با استفاده از آن می‌توان رشد مجدد مو را در این اشخاص عملی کرد.
محققان دانشکده پزشکی این دانشگاه با انتشار جزئیاتی از یافته‌های خود متذکر شده‌اند از طریق سلولهای اولیه‌ای که شباهتی گسترده با سلولهای بنیادی دارند می‌توان به طاسی پایان داد. البته این سلولها، بنا به گفته آنها، برخلاف سلولهای بنیادی قابلیت تقسیم و تکثیر محدودی دارند.

دانشمندان با توجه به شکل توده‌ای سه‌بعدی‌مانند آنها و تشکیل گروه‌هایی با ساختارهای مشابه به یک عضو، این سلولها را در قالب یک کیست پلاریزه طبقه‌بندی کرده، از آنها لایه‌ای پوست‌مانند ساختند که پس از کاشت آن روی موش‌های آزمایشگاهی، این حیوانات توانایی تولید فولیکول‌های مو را پیدا کردند.
چنین نتیجه‌ای امید به درمان افراد مبتلا به طاسی و ریزش مو را در شرایط متفاوتی همچون آلوپسی تا طاسی کامل از طریق فرایند مذکور زنده کرده است.
محققان گفته‌اند که بنا دارند در گام بعدی، آزمایش‌های انسانی را در این زمینه شروع کنند؛ هرچند که زمان خاصی را برای انجام این آزمایش‌ها ذکر نکرده‌اند.

 
 
کشف جدید برای پایان کچلی و طاسی!