روش‌های خانگی برای رشد سریع موها

 

برای افزایش سرعت رشد موها لازم است به آنها رسیدگی کرده و ماسک استفاده کنید. همچنین باید مراقب تغذیه تان باشید و از استفاده افراطی از سشوار و اتوی مو بپرهیزید، چون باعث ضعیف شدن موها می شوند. با وجود اینکه روند رشد موها در افراد مختلف بر حسب ژنتیک و عادت ها متفاوت است اما ترکیبات طبیعی نیز وجود دارند که بدون آسیب به سلامت موها باعث رشد سریع آنها می شوند.

 

 

 

مخمر آب جو یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت و افزایش سلامت موها محسوب می شود. چون حاوی ترکیبات مغذی مانند اسیدفولیک، ویتامین B و اسید آمینه های ضروری برای موها است. استفاده از مخمر آب جو از ریزش موها جلوگیری کرده و باعث تقویت آنها نیز می شود. این ماده برای تمیز کردن عمقی پوست سر و همچنین برای تحریک جریان خون در این ناحیه و حذف سلول های مرده موثر است. قیمت مخمر آب جو ارزان بوده و برخلاف محصولات شیمیایی عوارض جانبی ندارد. در این مطلب چند ماسک خانگی برای تقویت موها و رشد سریع آنها ارائه می دهیم.

ماسک مخمر آب جو و عسل
از ترکیب مخمر آب جو با عسل ماسکی حاصل می شود که باعث رطوبت بخشی و تقویت موها شده و برای موهای خشکی که دچار ریزش شده اند فوق العاده است. این ماسک حاوی پروتئین های باکیفیت و همچنین آنزیم های طبیعی است که باعث تحریک رشد موها می شود.

مواد لازم
پودر مخمر آب جو        3 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم       
عسل طبیعی                6 قاشق غذاخوری معادل 150 گرم

روش تهیه و استفاده
مواد اشاره شده را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا یک خمیر یکدست و غلیظ حاصل شود. اگر لازم باود چند قاشق آب نیز اضافه کنید تا به بافتی یکدست و صاف دست پیدا کنید. موها را خیس کنید و ماسک را روی پوست سر بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه روی سرتان بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید. این کار را هر هفته 2 مرتبه انجام دهید.

 

 

ماسک مخمر آب جو و سرکه و تخم مرغ
اگر موهایتان کدر و بی حالت شده است و آنگونه که دلتان می خواهد رشد نمی کند ماسک مخمر آب جو و سرکه و تخم مرغ مشکل تان را برطرف می کند. این مواد در ترکیب با هم حاوی میزان زیادی پروتئین، اسیدهای چرب و مواد معدنی ضروری هستند که بعد از جذب به حفظ رطوبت طبیعی موها کمک کرده و باعث رشد سریع آنها می شوند. استفاده منظم از این ماسک باعث کند شدن ریزش مو شده و از شوره سر و خارش پوست سر جلوگیری می کند.

مواد لازم
زرده تخم مرغ            2 عدد
پودر مخمر آب جو        1 قاشق چایخوری معادل 5 گرم
سرکه سیب                 نصف قاشق چایخوری
عسل طبیعی                 1 قاشق غذاخوری معادل 25 گرم

روش تهیه و استفاده
زرده تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و چند دقیقه هم بزنید. سپس مخمر آب جو، سرکه سیب و عسل را افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود. موها را خیس کنید و به چند قسمت تقسیم کنید. ماسک را از ریشه موها تا نوک آنها پخش کنید. سرتان را با حوله بپوشانید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت موها را با شامپوی روزانه خود بشویید. هر هفته حداقل دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک مخمر آب جو، روغن نارگیل و آلوئه ورا
این ماسک خواص تقویت کنندگی دارد و برای تمام انواع موها مفید است. چون تولید طبیعی سبوم را به خطر نمی اندازد و موها را خشک نمی کند. این مواد حاوی آنتی اکسیدان، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که به احیای موهای آسیب دیده و پیشگیری از مو خوره کمک می کنند. توجه کنید که این ماسک باعث تحریک رشد سالم موها شده و سلول های مرده را از بین می برد. این سلول های مرده در روند اکسیژن رسانی به ریشه موها اختلال ایجاد می کنند.

مواد لازم
پودر مخمر آب جو         1 قاشق غذاخوری معادل 10 گرم
ژل آلوئه ورا               4 قاشق غذاخوری معادل 60 گرم
روغن نارگیل                2 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم

روش تهیه و استفاده
تمام مواد را در کاسه ای ریخته و به خوبی به مدت چند دقیقه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. باید ماسک تان حالت یکدست و کرمی داشته باشد. ماسک را روی موهای خشک یا خیس بگذارید. لازم است که ماسک را از ریشه مو تا نوک آنها پخش کنید. بهتر است موها را به چند دسته تقسیم کنید تا استفاده از ماسک آسانتر شود. سرتان را با کلاه بپوشانید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. در نهایت نیز موهایتان را با شامپوی روزانه خود شستشو دهید. این ماسک را هر هفته 2 تا 3 مرتبه استفاده کنید.

حرف آخر
اکنون که با مخمر آب جو بهتر آشنا شدید بدانید که این ماده برای سلامت موهایتان فوق العاده است. بنابراین در استفاده منظم از آن غافل نباشید تا سلامت موهایتان تضمین شود. علاوه بر استفاده از این ماسک ها لازم است که مواد غذایی مفید برای سلامت موها را وارد برنامه غذایی تان کنید. همچنین لازم است که از موادی که برای رشد موها خطرناک هستند مانند سشوار داغ یا اتوی مو و غیره دوری کنید.